Jeszcze do niedawna biznes e-commerce notował znacznie mniejsze zyski niż sprzedaż bezpośrednia towarów i usług, teraz jednak role się odwróciły, a e-commerce zaczyna powoli wypierać z rynku standardową sprzedaż bezpośrednią. Dlaczego? Jest ku temu wiele powodów, takich jak łatwość zestawienia ze sobą cen u różnych dostawców, szybki transport, bezpieczne formy płatności czy wreszcie możliwość zakupu produktów niszowych i niepopularnych. Jest także jedna wada – duża konkurencja. Pozycjonowanie SEO znacznie zwiększa widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google i tym samym także generowane przez nią zyski.
Audyt SEO to pierwszy podstawowy etap długofalowego pozycjonowania, który służy do precyzyjnej i dogłębnej analizy wybranej witryny pod kątem jej obecnego stanu. Pozycjonerzy oraz programiści oceniają w trakcie audytu szereg różnych parametrów – może ich być nawet kilkaset. Ocenie podlega między innymi design witryny oraz zgodność z wymogami grupy docelowej, bezpieczeństwo, sposób nawigacji, wskaźniki, spójność plików, czytelność, linki wewnętrzne i zewnętrzne, logi oraz adresy i wiele, wiele innych. Wszystkie mają ogromny wpływ na dalsze działania wybranej agencji interaktywnej SEO, dlatego wiele z nich nie podejmuje się współpracy bez przeprowadzenia audytu. Jeśli zatem zadajesz sobie pytanie jak pozycjonować strony, zacznij od dokładnego sprawdzenia wybranej strony pod kątem jej stanu.
W trakcie audytu szczególnie istotna jest precyzja i dokładność. Wielu samodzielnych pozycjonerów nie przykłada do tego aspektu odpowiednio dużej uwagi, co stanowi trudny i uciążliwy do naprawienia błąd. Działanie to ma na celu dokładne przeanalizowanie witryny, dzięki czemu można z łatwością przygotować szczegółowy zarys koncepcji dalszych działań w jej obrębie. Pozycjonowanie we Włocławku bez przygotowania prawidłowej strategii jest znacznie trudniejsze, a tym samym także zdecydowanie droższe.
Cena i koszty pozycjonowania zależą bowiem głównie od nakładu prac, najlepszych specjalistów z branży SEO. Na inną wartość inwestycji musi się przygotować właściciel wstępnie wypozycjonowanej strony, a na inną właściciel witryny, która nigdy wcześniej nie była poddawana optymalizacji. Z reguły agencje SEO nie chcą właśnie z tego względu podejmować się współpracy przed przeprowadzeniem audytu.
Zdjęcie autorstwa olia danilevich z Pexels
Jednym z lepszych działań które można podjąć dla swojego sklepu jest pozycjonowanie. Warto zadbać o dobrą współprace z agencją SEO która zajmie się tymi działaniami za nas, przeprowadzi audyt SEO na początku współpracy i zgodnie z obrana strategią będą ją skutecznie wprowadzali dla osiągnięcia lepszych wyników w wyszukiwaniach Google.
Przy planowaniu wprowadzeniu zmian na stronie czyli po przeprowadzeniu już audytu SEO, uważam, że dobrze jest też zwrócić uwagę na UX czyli User Experience pozwoli nam to na zebranie sumy wszystkich reakcji i odczuć, których użytkownik doświadcza podczas korzystania z naszego produktu w przypadku prowadzenia sklepu.