Reklama kontekstowa – wszystko, co musisz wiedzieć

Reklama kontekstowa – wszystko, co musisz wiedzieć
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

W skutecznym docieraniu do nowych klientów może pomóc reklama kontekstowa. Sprawdź, na czym polega działanie tego narzędzia marketingowego.

Reklama kontekstowa staje się coraz bardziej popularna. Według badań z jej możliwości korzysta ponad 60% amerykańskich reklamodawców. Jeśli Twoje dotychczasowe działania marketingowe nie przyniosły oczekiwanych skutków, zainwestuj właśnie w to narzędzie. Dlaczego warto?

Co to jest reklama kontekstowa?

Zacznijmy od początku i wyjaśnijmy najpierw, czym jest reklama kontekstowa. To sposób kierowania reklam w sieci reklamowej Google. Reklamy są dopasowane do stron na podstawie słów kluczowych czy określonych miejsc docelowych. Jak to wygląda w praktyce? Przykładowo na portalu o pielęgnacji skóry wyświetlają się reklamy o kosmetykach do ciała – łatwo można dostrzec, że w takim przypadku przekaz marketingowy został dopasowany do tematyki danej witryny, przez co może on skuteczniej zainteresować odbiorcę.

Jak działa reklama kontekstowa? Jej mechanizm opiera się na korzystaniu z danych, które podajemy przy zakładaniu konta Google, oraz ciasteczkach, czyli plikach gromadzących informacje o odwiedzanych stronach.

Zalety reklamy kontekstowej

Największymi zaletami reklamy kontekstowej jest trafność i precyzyjność. Treści marketingowe nawiązują do tematyki danej strony, wystarczy, że znajdą się na niej określone słowa kluczowe.

Kolejną istotną zaletą reklamy kontekstowej jest łatwa kontrola i optymalizacja. Wszelkie działania marketingowe powinno się na bieżąco sprawdzać i oceniać ich skuteczność, aby w razie potrzeby je modyfikować. Możemy optymalizować treść i ustawienia reklamy kontekstowej, co pozwoli docierać do docelowej grupy odbiorców.

Jedną z najważniejszych zalet reklam kontekstowych jest elastyczność. To reklamodawca samodzielnie decyduje, jak kierować komunikat na potencjalnych odbiorców, i wybiera dowolny sposób wykluczania bądź uwzględniania formy reklamy.

Jeśli jesteśmy przy zaletach reklamy kontekstowej, to musimy jeszcze wspomnieć o jej automatyzacji, która daje reklamodawcom możliwość dostarczenia wiadomości do konkretnego odbiorcy bez konieczności ich wyszukiwania.

W personalizowaniu komunikatu mogą także pomóc kampanie Programmatic. Warto wykorzystywać je w połączeniu z reklamą kontekstową. Programmatic zapewnia automatyczne dotarcie do wybranej grupy docelowej. A trafnie skonstruowana i dopasowana reklama przekłada się na wyższy współczynnik konwersji, co zwiększa efektywność kampanii. Więcej o Programmatic dowiesz się tutaj: https://adsright.pl/programmatic/.

Zdjęcie główne: Headway/unsplash.com

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*